04 januari, 2012

Årskrönika 2011

Idag tänker jag våga mig på en liten årskrönika från bloggåret 2011. Här följer en kavalkad av det gågna årets viktigaste händelser, månad för månad.

Januri förra året präglades av virus och många vab-dagar. Men jag lyckades i varje fall starta upp min träning och tro´t eller ej: det höll i sig hela året ut!

Vi hade ju riktig vinter förra året och februari månad innehöll många fina utflykter, bland annat den här skridskoutflykten.

Mars ägnades nästan helt åt att planera och genomföra firandet av Downs syndrom-dagen på Universeum. Det var mycket jobb, men blev väldigt uppskattat. Dessutom fick vi bra press och jag gjorde min radiodebut.

April startade med fjällsemester och avlsutades med en fantastisk husvagnspremiär i ett nästan sommarvarmt Ängelholm.

En av maj månads höjdpunkter var cirkusföreställningen på storebrors fritids. Där jag riktigt pös av stolthet när den tidigare så blyge sonen gjorde sitt framträdande.

Juni var full av utflykter. I början av månaden hade vi en fin husvagnshelg på Stocken med goda vänner och i slutet for vi till Astrid Lindgrens värld.

Juli var semestermånad och då bloggade jag ganska sporadiskt. Men vi minns teckenlägret i Ljungskile och vår husvagnssemester där vi hälsade på i vackra Dalsland.

Augusti är starternas månad och jag skrev om alla våra terminsstarter. Sedan lade jag upp en lång rad fina semeterbilder, jag tipsade om böcker och ägnade faktiskt ett blogginlägg åt ett lyckat besök på hab!

I början av september åkte jag till Vimmerby på uppstartsmöte för kursen "att skriva barnliteratur" och blev tilltalad som "blivande författare". Sedan avslutade vi husvagnssäsongen med en minisemester i Skåne. Och i slutet av månaden tog vi tag i det som jag tror kommer dominera våren: Malins skolstart.

Jag var ganska stressad med jobb och studier i oktober. Men storebror och jag gjorde en härlig utflykt till Borrås skåra. Sedan gjorde jag en återblick mot min bloggstart.

November var hektisk! Det är vår familjs hetaste födelsedagsmånad, både Malin och pappan fyller år. Vi hade också ett nytt möte angående skolstarten och vi åkte på Svenska Downföreningens lekdag på Bushuset. Sedan hände en riktigt häftig grej då jag gick till final med en av mina texter i Sveriges största manustävling: NY TEXT!

December ligger nära i tiden men har ändå sin givna plats i en årskrönika. Luciadagen blev en känslosam historia och sedan firade vi julafton x 2. För övrigt innehöll denna ganska täta bloggmånad en mängd julinspirerade recept.

Och med detta lägger jag 2011 till handlingarna, väl bekomme!

Inga kommentarer: