13 januari, 2011

Friskvård

Igår var jag på hälsokontroll. Jag tog ett eget initiativ då jag hamnat utanför företagets senaste kontrollsväng. Det tyder på mognad och självinsikt, tycker jag. Och att jag är 40-plus ...

Hur som, mina världen för blodtryck, fetter och det där andra som kollades var finemang. Dock var BMI lite högt och midjemåttet lite långt. Men hellre vältränad och lite överviktig än smal och otränad, sa sköterskan. Jo, men hur vältränad är jag?! Det var upp till bevis då jag gjorde min debut som gymmare samma kväll.

Jag har alltid tyckt att det verkar trist att trampa på ett band och knalla omkring mellan maskiner. Men jag är beredd att ändra mig. Det var riktigt roligt! Nu var vi två som turades om på maskinerna och kunde peppa varandra och det var ju halva nöjet. Men ändå, det var helt ok! Och jag hade lite muskler kvar. Då kan man fråga sig hur det känns idag. Träningsvärk? Japp!

Inga kommentarer: