25 oktober, 2011

En hab-plan rikare

Och vad har vi åstadkommit idag då? Ett par timmars jobb, en hab-plan och en halv uppgift till skrivkursen. Jag jobbade hemifrån för att slippa slänga bort dyrbar tid i resor. Efter lunch kom logopeden, sjuksköterskan och Malins förskolelärare hit. Jag bjöd på kaffe och doppa för att skapa en skön atmosfär inför snack om skolstart, potträning och avsaknad av handledning i Karlstadmodellen (språkträningsmodell). Jag tycker att hab-planen är en bra summering av dagsläget, men det största jobbet kring Malins utveckling står vi själva för tillsammans med förskolan. Men potträningen ska vi köra ihop med habiliteringens sjuksköterska - där får jag erkänna att vi själva går bet. Fortsättning följer på den ...

När det gäller språkträning kan jag glädjande nog berätta att ordlotto-övningen jag tillverkade i helgen var för LÄTT! Malin satte samtliga ord direkt. Vi underskattar hennes förmåga alltför ofta ...

Inga kommentarer: