30 oktober, 2011

En speciell dag

Vilken speciell dag jag haft idag. Jag är ensam hemma. Det har bara hänt en gång tidigare och då skulle jag ha fest. Pappan har tagit barnen på minihöstlov till farmor och farfar, men jag ska jobba imorgon.

Jag startade dagen med en joggingtur i regnet, det kändes fint efteråt! Sedan jobbade jag med min första läsrapport till skrivkursen. Förutom att skriva olika uppgifter ingår det nämligen att läsa 3000 sidor barn- och ungdomslitteratur, för att sedan redovisa. Det var helt underbart att kunna sitta ostörd flera timmar på raken.

Efter detta blev det en tur till en pysselsugen kompis där jag faktiskt fick fart på min gamla stickning. Och jag undrar om jag inte är sugen på att sticka lite till ikväll. Men först väntar jobb med träningsmaterial till Malin och plock med tvätt. Så helt ansvarslös är jag inte ;-)

PS: I fredags var storebror på halloween-disco ...

Inga kommentarer: