23 oktober, 2011

En helg igen

Och så rusade en helg förbi! Igår bakade jag halva dagen. Det senaste året har jag bakat i stort sätt allt bröd som går åt i den här familjen. Och det säger jag inte för att framhäva mig själv på något sätt. Bakningen fyller mig med en skön känsla och jag känner mig "rik" med hembakat i frysen. Malin var med avlösaren på bibblan i några timmar så jag kunde baka utan dåligt samvete. Jag hann även med att tillverka material till en av Malins nya övningar, där hon ska träna på att läsa ordbilder. För övrigt tillbringades lördagskvällen i glada vänners lag med god mat, vin och promenadavstånd hem. Tack för det!

Och nu väntar en vecka med många "familjeåtaganden". Vi ska göra hab-plan för Malin och sedan är storebrors fritids stängt en dag.


Idag fick vi besök av min kompis B och hon gjorde fina flätor på Malin. Som Malin njöt av att bli ompysslad.


En "lottobricka" med ord som Malin ska lära sig att läsa. I första hand tränar Malin på att läsa hela ordbilden, inte bokstav för bokstav.

3 kommentarer:

Antlin sa...

Vilken bra övning. Har du gjort materialet i InPrint ?

Hälsningar
Cecilia, mamma till Linnea som också har DS

Ann-Charlotte sa...

Nej, inte InPrint till denhär, men jag gör en hel del annat i det programmet om jag ska ha tecken till. Den här är gjord i Word, har bara gjort en tabell och klistrat in bilder.

Antlin sa...

Tack för ditt svar. Måste jag prova. Är inte så jätteduktig på word så jag hade ingen aning om att man kunde göra så här där.

Mvh
Cecilia