27 september, 2012

Och mamma då?

Det har handlat mycket om barn på bloggen det senaste. Men hur står det egentligen till med mamman?

Författandet, hur går det? Inte alls! Jag har varken ork eller tid att skriva. Det är sorgligt men sant. Men jag har faktiskt låtit mina färdiga texter åka på ytterligare en rundtur bland några oprövade förlag och jag har i varje fall fått tillbaka en personlig refusering med uppmuntran och beröm. Vackert så! Imorgon ska jag gå till Bokmässan och känna på stämningen. Jag kommer också träffa några kursare från "Att skriva barnlitteratur".

Träningen, hur går det? Det går helt okej. Igår sprang jag i regn och mörker och kände mig lite som Rocky. Som om jag skulle kunna springa hur långt som helst. Men det gjorde jag inte förstås, mitt knä är inte att lita på, men 6 km blev det i varje fall. Så träningen är i varje fall på godkänd nivå.

Pluggandet, hur går det? Nu tänker jag på min utbildning till handledare i Karlstadmodellen. Det går. Men mer än så är det inte. Jag har med hjälp av pedagogen på Malins fritids spelat in en film som ska analyseras vid nästa kurstillfälle, som faktiskt är nästa helg. Jag har läst en del av litteraturen och en del återstår. Men med pluggandet i åtanke blir det nog inga barnböcker på ett tag ...

Inga kommentarer: