08 oktober, 2012

Oktober är här

Oktober är Down Syndrom Awarness Month. Och jag har inte hunnit blogga en enda gång. Annars var det just under oktober jag började blogga för fyra år sedan, i ett bloggupprop med syfte att sprida information om Downs syndrom.

Dagarna har rusat sedan sist. Bland annat har jag varit i Arvika på den andra studieträffen för handledarutbildningen i Karlstadmodellen. Det var intressant och givande och mycket arbete med föreläsningar, workshops och filmanalys. Det var skönt att bara ha två studiedagar den här gången så att jag hann med lite helg med familjen. Vi passade på att gå på Liseberg, den allra sista dagen på sommarsäsongen. Det var kanonbra med korta köper och höstfägring. Båda barnen tänjde på sina "åk-gränser" och Malin ville faktiskt åka Rabalder (lilla bergbanan). Även om det var en skräckblandad förtjusning. Storebror åkte gladeligen Lisebergsbanan - den större varianten - tre gånger på raken. Men han var mycket koncentrerad varje gång. Själv hade jag åkpasset runt min handled och avslutade med en solotur i Balder. Det var många år sedan jag åkte den och den är så hääärlig! Men jag inser att det var tur att jag inte lyckades tjata med mig storebror. Jag hade glömt hur brant första backen är!

Nu har vi en vecka med utvecklingssamtal och besök hos hjärtläkaren för Malin. Och storebror ska ta en vaccinationsspruta. Han vill inte ha med någon av sina föräldrar. Hoppas det går bra!

Inga kommentarer: