06 juni, 2012

En nationaldag

Tänka sig, en nationaldag mitt i veckan. För pappan har det inneburit ännu mera trädgårdsarbete, gräsmattan är fortfarande i fokus. Storebror har varit hos en kompis nästan hela dagen och således har Malin och mamman tillbringat mycket tid tillsammans. Vi åkte till Kungsbacka centrum där det nyrenoverade torget invigdes. Men där trivdes inte Malin alls, alldeles för mycket folk och höga ljud från scenen. Hon blev nästan panikslagen och jag fick bära henne därifrån. Jag har nämnt det ett par gånger tidigare, den här reaktionen är ganska ny för oss. Men det känns ändå som om vi måste försöka...

Hursom, vi gick vidare och tittade in i tre olika affärer och det var betydligt roligare för oss båda. Vi kom hem med några fina klädesplagg åt barnen samt en gardintofs åt Malin, som har en fablesse för allt som är mjukt, lent och gosigt.

Väl hemma samlades hela familjen vid en smarrig grillmiddag och det blev finalen för den här nationaldagen. Imorgon väntar ett besök i skolan då Malin kommer att träffa sina nya lärare och nya klasskamrater. Och ganska många föräldrar kan jag tänka mig. På tal om mycket folk...

Inga kommentarer: