11 mars, 2012

Vårsol, disco, 40-fest & löpning

Helgen rivstartade i fredags med 40-årsfest i Lindome. Vi hade barnvakt och kunde gå båda två, vilket inte är helt vanligt. Det var 70-talstema men vi nöjde oss med några tidsenliga detaljer. Men en del andra hade verkligen gått "all in" med peruker och utsvängda brallor. Värdinnan strålade, maten var god och gästerna var glada. En kul fest, helt enkelt. Vi valde ändå en tidig sorti eftersom barnvakten skulle dra till fjällen morgonen därpå. Det var det värt, för att få umgås tillsammans på partaj.

På lördagen var det städning och disco som gällde. Städningen kan vi väl lämna därhän, men discot måste jag berätta om. Det var storebror som bjöd in familjen till sitt rum. Där hade han pyntat med lampor, ballonger och girlanger. Han hade dukat fram snacks och godis och Sean Banans senaste pumpade på ur CD-spelaren. Även om han säkerligen hade en baktanke med inbjudan (godis!) blev vi verkligen imponerade av hans fix och pynt. Och Malin som älskar dans var helt med på noterna. Med detta laddade vi upp inför melodifestivalen. Och den har ju alla skrivit om nu, så den kan jag också lämna därhän.

Idag har vi haft strålande väder hos oss. Våren är verkligen på gång. Barnen har varit ute och kört båtar i bäcken och både maken och jag har lyckats komma ut på varsin löparrunda. För övrigt har jag kedjat fast mig i spisen för matlagning och brödbak. Snart åker vi till fjällen och då är det gott att ha lite färdiga middagar med sig.



1 kommentar:

Lisa Olsson sa...

Vilken härlig helg ni fick och sån kreativ son ni har!

Mamma och Malin matchar varandra fint på discot. :-)