08 mars, 2012

Det rätta barnet

Imorgon är det sista dagen på jobbet för "vår" förskollärare. Jag har landat i verkligheten vid det här laget, även om det fortfarande känns helt overkligt att bara tänka tanken. Hursom, handledaren i Karlstadmodellen har varit på förskolan idag och jag har fått rapport om att det kändes fint för alla som var med vid träningstillfället. Det låter gott och bra för framtiden. Dessutom har vi fått positiv respons för fortsatt handledning under våren och även när skolan börjar. Jag återkommer till den delen när jag mer konkret vet hur det kommer se ut.

Om en vecka - torsdag 15 mars - kommer filmen Det rätta barnet att sändas på SVT. Jag är så spänd på att se den, även om jag med all säkerhet kommer att gråta rakt igenom. Men jag är glad över att den ska visas på bästa sändningstid i en "riktig" kanal. Här kan du se trailern...

Det rätta barnet. Dokumentärfilm. SVT2 15 Mars 20:00 from Mia Wright on Vimeo.

Inga kommentarer: