28 februari, 2012

Ingen ny karriär idag

Jag kan inte bara skryta när det går bra, jag får även redovisa motsatsen. Min text nådde inte hela vägen fram till publicering i årets upplaga av NY TEXT! Jag hade väl inte räknat med att vinna, men en plats bland de tio i boken skulle varit mumma. Kan jag skylla på att min text inte var skriven som en pjäs, utan som en "vanlig" novell? Vet inte, men juryn letade i varje fall efter de texter som hade störst potential att bli teater.

Hur som helst var det en egoboost att hamna bland de 30 utvalda av 500 inskickade manus. Och en mäktig upplevelse att höra min text framföras på scen.

Revansch är en trevlig känsla... jag måste jobba vidare med mina pågående manus!

Här har jag hittat några bilder från readingen på Göteborgs Dramatiska Teater i julas.

Inga kommentarer: