31 januari, 2012

Vab-tisdag

En vab-tisdag i januari. Strålande sol ute medan sonen och jag sitter inne och spelar Starwars-spelet, den analoga varianten. Och nu har han spöat både mig och pappan. Fattar inte hur det går till, tur antar jag. Han har i varje fall en envis hosta och ligger på 38 i feber. Trodde att det skulle ge med sig idag, men det verkar inte alls så. Det blir en hemmadag imorgon också.

Just nu är Malin och pappan på väg till simskolan. Spännande att se hur det går. Jag tror att hon är modigare idag, redan från start. Om hon inte är för trött förstås. Vår natt var nämligen väldigt tråkig. Malin och jag var vakna mellan tre och fem i morse, och det var sannerligen inte min idé! Pappan och jag hade precis pratat om att den negativa natt-trenden vänt, men det skulle vi aldrig ha sagt.

Inga kommentarer: