22 december, 2011

Jul i vårt hus

Här är några bilder från vår jul ... "Jag tycker att granen ska ha ett tema" sa Karin Mannerstål när hon stylade sin gran i Äntligen hemmas julspecial. Det tycker inte vi ;-) Jo, jag tycker att en enhetlig gran är vacker, men det är liksom inte läge när barnen älskar allt som glittrar - gammalt och nytt. Enda begränsningen för vad som kan hängas upp är tyngden. Grenarna måste orka bära pyntet!



Sedan har vi tomtehyllan i köket. I år pryder vi den enbart med barnens alster. Det blir ju inte färre skapelser med åren. Nytt för säsongen är storebrors flugsvamp!



Här kommer en bild på decembers andra sats med Saffransskorpor. De har en strykande åtgång kan jag säga! Och den uppmärksamme noterar att bakning går före städning i den här familjen. Jag har effektivt skurit bilden så att ugnsluckans fläckiga glas inte ska synas.



Jag kollade när Ernst julstökade i TV4 igår. Den mannen är verkligen självgod. Visst gör han både fina och finurliga saker, men han måste ju inte påpeka det själv hela tiden! Ändock kommer jag att följa hans tips om att duka med äpplen och grankvistar på julens festbord.

PS. Ett sista-minuten-jul-godis-tips som jag hittat på Underbara Claras blogg: Saffranskolor med rostad kokos. Jag garanterar: to die for! Om jag har ett saffransberoende - jo, det är nog så. Julaftonsdesserten blir Saffransparfait ...

Inga kommentarer: