21 december, 2011

Hostigt värre

Jag är inte kry. Min astma har blommat upp rejält med tung andning och jobbig hosta. Det är värst på nätterna så sömnen blir därefter. Jag trodde att jag skulle kunna vila mig i form genom att jobba halva dagar, men idag kapitulerade jag och gick till vårdcentralen. Nu hoppas jag på att en ny astmamedicin plus hostmedicin ska göra under! Vi ska fira jul med de närmaste grannarna redan på fredag och i år ska vi vara hemma hos oss.

Idag var det skolavslutning för storebror. Vi föräldrar var inte med men jag vet att de var i kyrkan och tittade på ett julspel. Det blir fritids imorgon men sedan väntar ett, för oss, ovanligt långt jullov. Hela vägen fram till 9 januari!

PS. Som tur är har jag sällan ont av min astma. Det är över ett år sedan jag hade en sådan här omgång.

Inga kommentarer: