06 september, 2011

Overkligt

När jag läser förra inlägget och tänker på vad jag ska skriva nu verkar det som om jag tröttnat på barnen och bara sysslar med självförverkling ... Naturligtvis är det inte så! Men dagarna sedan Vimmerby har rusat förbi och jag har inte hunnit uppdatera här.

Jag tänkte berätta om overklighetskänslan när jag kom hem till huset efter jobbet, alldeles själv. Utan att ha varit och hämtat några barn i barnomsorgen. Idag började storebror på en aktivitet som är i direkt anslutning till hans fritids. Han fick med sig middag i matlåda för att äta innan start. Det känns stort - för mig! - att göra såhär. Hoppas att det har funkat bra och att han tycker att det är kul. Och lillasyster då? Hon är med avlösaren.

Men snart kommer de hem båda två och dagens pluggtid är över. Men jag har hunnit skriva och redovisa veckans uppgift och även börjat förbereda mig för nästa. Gott så!

Inga kommentarer: