09 augusti, 2011

Rutiner & planering

Vi har rullat in i rutinerna. Barnen tycker att det är kul att vara i "omsorg" igen och vi vuxna räknar dagarna till julledigheten ;-) Nja, så illa är det inte, men visst vill man alltid vara ledig lite mer.

Jag väntar otåligt på att få lite mer info om höstens skrivutbildning på Linnéuniversitetet. Även om det är en distanskurs kommer det att vara några fysiska träffar i Vimmerby och det skulle vara bra att planera in dem redan nu. I ärlighetens namn känner jag mig ganska tömd på skrivarlust, men det brukar ge sig när jag väl kommer igång och känner pressen.

Idag fick jag hem "framkallade" fotografier och nu ska jag sätta mig och påbörja barnens sommarböcker. Jag kan tipsa om att Fuji har ett erbjudande där man som ny kund kan beställa 100 bilder gratis (frakt tillkommer). Bilderna blev helt ok, inte som Crimson, men det duger.

Inga kommentarer: