12 augusti, 2011

Höstterminen hägrar

Samtidigt som jag skrev inlägget om att jag önskade mer info om höstens skrivkurs så fick jag just det. Första träffen är snart, i början av september, och jag ska läsa boken "Cirkeln" innan dess. Inga problem, den stod redan på min "jag-vill-läsa-lista". Jag har letat tågtider och boende i Vimmerby. Men jag får nog skippa tåget och köra bil själv. Det är inte raka spåret till Vimmerby direkt (!). Jag har även beställt hem kurslitteratur från biblioteket. Vi har verkligen en kanonbibbla - alla böcker fanns där! Jag ser fram emot det här, jag tror nog att jag kommer att få ihop både skrivlust och tid när jag väl behöver det.

Jag har bokat in ett planeringsmöte med förskolan i nästa vecka, angående Malins träning. Visst är det mycket kompetens som försvann med den förra pedagogen, men det här måste lösa sig ändå och vi har siktet inställt på det.

För övrigt försöker vi få struktur i familjens höstalmanacka. Vi har nya arbetstider (jag 80 procent, mannen 90). Det har trillat in flera kallelser till Malin-besök i vården, kalasinbjudningar till både stora och små, en konsert väntar och vi ska boka in en sensommartur med husvagnen. Höstterminen rullar vidare, som om ingen sommar varit här. Och JA, jag har kommit gång med träningen igen!

(Rättelse: Jo, sommaren har verkligen varit här och den har varit god. Och idag är den faktiskt tillbaka på ett återbesök efter fyra kalla och regniga dagar. Härligt - det blir grill i kväll!)

Inga kommentarer: