20 augusti, 2011

Nyväckt trädgårdsintresse

Har jag gått och blivit trädgårdsintresserad ...? Vet inte, men det känns onekligen roligare att köpa buskar och blommor än att så gräs. Idag har jag varit i handelsträdgården och köpt hem växter till två olika planteringar. Den ena ska vara uppe vid entrén och den andra nere vid infarten. Vi ska även använda några växter ur vår "bröllopsrabatt" (växterna vi fick när vi gifte oss). Den har vuxit sig allt för tät och behöver gallras ur. Jag återkommer med bilder när vi är klara ...

Malin var med mig och köpte växter och det gick faktiskt ganska bra. Jag brukar undvika att ta med mig henne när jag ska handla, men vi måste ju öva på det också. Och till min förvåning stannade hon kvar på området. Visst, hon sprang omkring, och jag fick jaga en del, men inte lika mycket som tidigare. Ibland lyssnade hon faktiskt på mig och kom tillbaka när jag ropade. När jag pratade med en av trädgårdsmästarna höll hon till i lekvrån en lång stund. Kort och gott, det går framåt.

Inga kommentarer: