18 augusti, 2011

Skolstart

En dag av huvudvärk. Trots solsken, trevlig utelunch med kollegor (jag har nästan alltid matlåda!) och harmonisk skolstart för storebror. Idag började alltså min förstfödde första klass. "Den riktiga skolan" tänker jag, eftersom jag själv började skolan när jag var 7 år. F-klass var liksom inte uppfunnet då ... Eftersom sonen går i en F-2-klass var det 2/3 kända ansikten och 1/3 nykomlingar. Och nu fick han själv vara fadder åt en av de nya.

Förskolan har kört igång med Malins träningstillfällen och hon tycker att det är jättekul. Dessutom har den pedagog som nu går på resurstjänsten börjat träna själv med Malin och det fungerar fint. Glädjande nog ska SPC (specialpedagogiskt centrum) ta in "vår" handledare i Karlstadmodellen för en utbildning och då ska den nya resursen få gå.

Inga kommentarer: