18 maj, 2011

Tisdagsnöjet

Igår kväll roade hela familjen sig på vaccinationsmottagningen. Vi tog 3:e TBE-sprutan. För att slippa cirkusen från förra årets vaccination förberedde jag med en muta på en gång: att åka till leksaksaffären efteråt. Det gick hem hos storebror och med Malin var det inget bekymmer ändå. Men jag undrar om hon inte VALDE sin första riktigt värdefulla leksak igår. En docka, modell Barbie. Den fick ta gosekanins plats i sängen vid läggning och var helt omöjlig att lämna hemma när det var dags att åka till förskolan idag. Det är också utveckling!

Anledningen till att vi tar TBE-vaccinet är att vi semestrade i TBE-land förra sommaren och när vi ändå har påbörjat den här vaccinationsresan är det lika bra att löpa linan ut. Nu dröjer det tre år till nästa påfyllning.

Om en stund tar jag tåget till hufvudstaden för att imorgon gå på Språkforum. Ser verkligen fram emot det här. Det är Språktidningen som arrangerar och ledorden är begriplighet, regler och stil. Bland annat kommer poeten Bob Hansson, vars blogg ligger bland mina favoriter, att föreläsa. Jag ser även fram emot att träffa mina Stockholmsvänner ikväll.

Inga kommentarer: