16 maj, 2011

Öron - check!

Idag var jag med Malin på öronkontroll. Varje år ställer jag samma fråga: vad gör vi här idag? Och jag får svaret: kollar om det finns vätska bakom trumhinnorna. Hitintills har Malin inte haft några extra bekymmer med just öronen och det är väl därför jag glömmer av det mellan gångerna. Det är så mycket annat att hålla koll på ...

Jag fick även veta att vi ligger på väntelistan till en ny hörselundersökning. De kollar nämligen inte hörseln på små barn där vi var idag. Och hur tacksam jag än är för att vi får dessa kontroller, så hoppas jag att det dröjer till efter sommaren.

Ikväll packade vi ihop hela familjen och åkte på dansuppvisning. Det var avslutning på storebrors "Streetdance" och de hade övat in ett dansnummer för oss föräldrar. Så fina killar! Det var verkligen roligt att se. Jag är mycket stolt över att storebror vågade framträda, det hade han inte gjort för ett halvår sedan. Malin var tyvärr inte så imponerad som jag hade förväntat mig, men jag anar att mörker, hög musik och den sena timman gjorde sitt.

Inga kommentarer: