04 november, 2010

Min bästa kväll

Onsdagkvällar är just nu mina bästa kvällar. Då vet jag att jag har två ograverade dagar av pluggande framför mig och jag känner att jag kommer att hinna massor! Sedan brukar jag kippa efter andan på fredag eftermiddag och pusta över allt jag har kvar. Sådan är människan. I varje fall den här. Idag har jag alltså pluggdag och jag har börjat skriva på en ny berättelse. Spännande!

Jag har varit på föräldramöte på dotterns förskola. Den här terminen är alla barn "kända", de har alltså gått tillsammans tidigare. Därmed är alla föräldrar också "kända" och jag höll således ingen föreläsning kring vad Downs syndrom innebär. Mötet bestod mest av småprat och mys och en skön känsla nöjdhet. Men på slutet tonade tyvärr ett hot om kommande neddragningar upp sig. Igen. Vi får se, det är ingen som vet vad det innebär ännu.

Nu tar jag lunch!

Inga kommentarer: