31 oktober, 2010

Barnkalas och kyrkobesök

Söndagen startade lugnt med att vi slöade bort den extra vintertidstimman. Det passade bra för maken hade varit på fest och jag hade sprungit upp till Malin flera gånger under natten. Det är jag inte van vid nuförtiden! (Och maken är inte van vid att vara på fest ;)

Malin och jag gick på barnkalas hos en dagiskompis. Det var väldigt roligt för både henne och mig! Det funkade bra även om det var mitt i Malins sovtid, men sockret gjorde väl sitt. Malin lekte med några flickor från dagis och det känns skönt att hon tar för sig och inte bara tittar på.

Sedan åt vi en tidig middag hemma för att hinna till "Barnens söndagskväll" i kyrkan. Vid det här laget trodde jag att den lilla damen skulle krokna eftersom hon sovit dåligt i natt, knappt sovit någon middag och dessutom var dagen en timma förskjuten. Men det funkade det också - även om det var lite gnöligt emellanåt.

Det var roligt att se när barnkören sjöng alla sina sånger med tecken. Dessutom visades ett bildspel från temat de har på storebrors fritids. De gör studiebesök på historiska platser runt Vallda kyrkby och ritar/skriver egna böcker om detta. Det hela avslutades med korv och bröd i vapenhuset!

Maken tog en effektfull bild på ängeln som hänger i kyrkans tak:

Inga kommentarer: