29 oktober, 2010

Pluggdagar och planering

Jag har haft två ordentliga pluggdagar och redovisat det sista för månaden. Känns skönt. Nästa månads uppgifter verkar krävande. Jag ska skriva tre texter och läsa och reflektera över några längre böcker. November ser ut att bli en späckad månad på alla vis. Det är födelsedagar, föräldramöten, andra möten, läkarundersökningar, nöjen (!), mycket på jobbet och skolan ...

Igår var jag på en öppen föreläsning i ämnet "Lättläst" på universitetet. Tyvärr var den inte speciellt bra. Eller hade jag för höga förväntningar? Jag kände redan till det mesta som föreläsaren tog upp. Dessutom var det del speciell människor på föreläsningen, bland annat några gnetiga pensionärer som ställde petfrågor så att hela förläsningen blev upphackad.

På kvällen träffade jag några eldstjälar för att planera firandet av Internationella Downs syndrom-dagen 2011. Det blir grejor det!

Inga kommentarer: