05 september, 2010

Hemväg

Jag sitter återigen på ett tåg. Söderut den här gången. Jag har pratat med barnen flera gånger idag och det känns gott att vara på väg hem. De hade varit på en mysig utflykt med skattjakt och fika och storebror var mycket nöjd med "fångsten".

I veckan väntar jobb-kalas och föräldramöte på skolan. Båda på samma dag så det får vi se hur vi löser. Det blir min första 3-dagars-vecka på jobbet och sedan ska jag tillbringa 2 dagar på biblioteket med att plugga. Jag tror nämligen att dammråttor och tvätthögar distraherar mig för mycket om jag försöker att studera på hemmaplan.

Det var längesedan jag hade ro att sitta med mitt manus, men jag har fått lite gjort nu på tåget. Kursen har givit mig nytt sug att jobba med berättelsen. Härligt!

Det är helt mörkt utanför tågfönstret fast klockan bara är halv nio. Hösten har kommit snabbt.

Inga kommentarer: