07 september, 2010

Skolförälder

Höstförkylningarna duggar tätt ... vid det här laget har vi nog sett varenda en ur Kungsbackas vikariepool på Malins förskola. Otur att allt kommer på en gång. Malin är glad i hågen och bekymrar sig inte nämnvärt, men hennes träning blir lidande. Vi jobbar på lite extra här hemma, mest med nya böcker.

Jag tycker att det känns frustrerande att inte ha så nära kontakt med skolan som jag har med förskolan. Men idag fick pappan en positiv rapport när han kvitterade ut storebrors busskort. Läraren tycker att det funkar bra, helt enkelt. Storebror är solskenet själv när jag hämtar honom på fritids, så det har väl inte funnits någon anledning till oro. Men jag är ny "skolförälder" ... I morgon är det första föräldramötet. Pappan får gå ensam för det krockar med ett arrangemang på jobbet. Himla synd, jag som är så nyfiken!

Jag har lånat ihop böcker till månadens inlämninsuppgifter på min kurs. Jag ska börja läsa "Skattkammarön", så nu är det hög tid att göra kväll.

1 kommentar:

Nilla sa...

Hej!

Känns lite fånigt att lämna en kommentar men hittar inga kontaktuppgifter på bloggen.

Vi är två sjuksköterskestudenter som skriver en c-uppsats om föräldrars upplevelse av att få ett barn med DS. Vi analyserar självbiografier och bloggar och tycker det skulle vara roligt att få använda din i vår uppsats.

Hör gärna av dig till oss så berättar vi mer.

enn07005@student.mdh.se

/ Elin & Ellinor