01 september, 2010

En hab-plan och en stukad fot

Idag hab-plan. Man kan nog säga att vår hab-planering är en genomgång av läget här och nu. Vårt fokus är språk och ljud och logopeden ska därför komma till förskolan och lyssna av Malin så att vi får en statusrapport. Sedan sätter vi mål efter det. Vi pratade också mycket om oralmotorik och om hur Malin äter, tekniskt sätt alltså. För övrigt kan vi konstatera att Malins utveckling går fint framåt på alla plan. Men det tråkiga är att vi för femitelfte gången måste skriva i protokollet att "föräldrar önskar handledning i Karlstadmodellen" och att vi direkt får höra att det inte går. Och nu kom jag på att jag skulle ha frågat efter "datateket" ... jag får ringa om det.

Sedan har jag tyvärr ägnat min lediga dag åt att hänga på akuten i två timmar. Min fot är fortfarande väldigt öm, svullen och blå så jag ville kolla upp den. Det var ingen fraktur som tur är ... eller röntgensjöterskan sa faktiskt att ibland är en fraktur att föredra eftersom det oftast läker snabbare än stukningar. Men det här är en stukning och det är bara att låta tiden läka. Väldigt avbräck för löpträningen ...!

Inga kommentarer: