05 oktober, 2009

Get It Down 31 for 21, dag 5

Jag blev påmind om att det var ett år sedan jag började blogga. Det var i samband med uppropet "Get It Down 31 for 21". Oktober är "Down Syndrome awereness month" och en person med bloggen Unringing the bell kom för tre år sedan på idén att skriva ett inlägg varje dag under oktober. Japp, jag kör i år igen, även denna gång lite sen i starten.

Min sena start beror på att jag varit i Stockholm fredag-söndag för att delta på en nätverksträff i Sv Downföreningens regi. Syftet med träffen var bland annat att föreningen skulle informera om verksamheten, låta nätverken få komma till tals kring framtidsfrågor och ge exempel på olika typer av nätverksarbete. Jag tyckte att det var väldigt intressant och jag känner mig inspirerad att dra i vårt halvsovande nätverk här i Kungsbacka. Det är viktigt att föreningen växer, blir starkare och kan vara en kunskapsstärkande resurs i olika frågor samt en remissinstans med pondus i ämnen som rör våra barn och deras framtid.

Som grädde på moset, lök på laxen och bonus återträffade jag härliga människor från både Sommarskolan och teckenlägret.

Inga kommentarer: