22 oktober, 2009

Get It Down 31 for 21, dag 22

Igår fick barnen "svinvaccinet". Storebror fick ont i benet - där sprutan sattes - har haltat kring som en krigsveteran. Men idag fick han annat att tänka på. Vi hade fått en remiss för att kolla eventuell skelning. Det blev en grundlig ögon- och synundersökning, men allt var bra. Skönt!

Storebror fick vara ledig efter sjukhusbesöket eftersom han hade fått ögondroppar som vidgade pupillerna. Då hann vi med att odla vårt gemensamma intresse - pyssel. Vi har gjort spindlar av papper, garn och piprensare. Jättefina faktiskt. Det kändes fint för mig att få en egen stund med storebror, det blir tyvärr inte så ofta.

Kvällen har ägnats åt träningsplanering på Malins förskola. Det blir en hel del nya utmaningar för henne som ska bli spännande att följa. Jag är supertrött och orkar inte sammanfatta månadens övningar här utan nöjer mig med att konstatera att jag är hjärtligt glad och tacksam över pedagogernas engagemang.

Trött ... jo, fadern och jag har svårt att hålla oss upprätta. Nätterna ägnas åt att mota tillbaka Malin i sin ospjälade säng. Vi kommer inte riktigt ihåg hur det var att ha så ryckiga nätter. Och när vi hade det sist var det bara en av oss som arbetade. OK, vi ger inte upp riktigt än ... Stor tjej ska sova i stor säng!

Inga kommentarer: