04 september, 2009

Nederlag i första ronden

I gårkväll hade vi träningsplanering för Malin på förskolan. Malins avslösare var med för att överhöra vad vi håller på med. Hon vill gärna kunna stötta den träning som pågår just nu. Sedan var en av Malins nya pedagoger med för att få insyn i vad träningen och Karlstadmodellen innebär. Det är härligt att sitta vid samma bord som dessa fyra kvinnor som vill göra sitt bästa för Malins utveckling. Alla utanför familjen!

Det ska jag ha med mig nu när det blev nederlag i första ronden mot Hab gällande handledning i Karlstadmodellen. Men jag reser mig igen och går vidare mot nästa chef i kedjan.

Vad ska Malin träna denna månad då?
* Vi lämnar t-ljudträning och går vidare på n-ljud.
* Vi fortsätter med en ny kategorisnurra "fordon".
* Vi fortsätter att träna former med läggplattor och klosslådor.
* Vi byter ut korten men fortsätter att "skriva" 2-ordsmeningar med satskort.
* Vi ska sortera nallar som är olika färger och olika storlekar.
* Dagens tecken på samlingen blir "fordon".
* Böcker att använda blir "krypa-boken, "fordons-boken", "färg-boken".
* Och lite annat smått och gott ...

Helgen närmar sig. Vi hade tänkt att åka på husvagnsfärd, men avvaktar. Det blåser storm! Vi får se om vädret är bättre imorgon och då åker vi iväg för en övernattning.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej!
Ser fram emot att få höra mer om hur det går i "hab-ronderna", jag skulle önska att de hade handledare i Karlstadsmodellen på vår Hab, men det har de inte, och de kan inte modellen.
Rapportera gärna, kanske får jag inspiration att bråka på lite själv så småningom :)