14 juli, 2009

Jag är ingen Ernst

Jag är ingen loppis- eller antikfantast. Hur jag än försöker ... Det skulle vara roligt att hitta de där udda sakerna som skapar "en personlig touch" som man kan se i inredningstidningar eller i Ernsts fixarprogram på TV. Men nej, det är inte min grej att leta i dammiga bodar och röja runt bland miljarder prylar.

Min son däremot skulle nog kunna bli en loppisfyndare, han älskar att titta på prylmarknader och liknande. Men det kanske bara hör ihop med hans "samlarfas". Småland vimlar av loppisar och som du förstår var det en sådan vi besökte idag. Men jag kom därifrån med tio vykort av äldre karaktär så nu ska här skrivas lite gammaldags semesterhälsningar, inte bara sms.

Vi har även badat i sjön Tiken precis här vid campingen. Det var skönt i vattnet, men storebror tyckte att det såg smutsigt ut. Vi är inte vana vid insjöar i vår familj.

Nu packar vi ner förtältet och stuvar undan saker för att dra vidare, imorgon är siktet är inställt på Karlskrona.

Inga kommentarer: