30 maj, 2009

Sol, sommar & städning

Igår slutade jag tidigare för att hämta barnen från dagis. Det brukar vara pappan som tar tidiga fredagar, men han var på kurs. Ingen nitlott för min del, strålande sol och utelek med kidsen. Vi cyklade/körde bobbycar/gick en promenad. Det tar tid men storebror visar stort tålamod. Hade förväntat mig att kunna ta en stund i trädgården efter läggning men barnen var svårsövda så det blev soffan istället.

Idag är det sommar här! Malin har varit på utflykt med vår avlösare och cruisat runt bland lekplatserna här i Vallda. Under tiden har jag städat - inte optimalt städarväder, men nödvändigt. Pappa och storebror har satt upp vår sandlåda på nytt. Det känns så lyxigt ... att kunna göra färdigt något utan att behöva släppa och passa. Eftersom Malin och G har klickat ihop så bra och jag dessutom känner G sedan tidigare kan jag slappna av och känna mig trygg.

Ikväll blir det grillad fisk och rosévin med min brors familj. Härligt!

Inga kommentarer: