31 maj, 2009

Morsdag

Vilken sommarhelg ... igårkväll grillade vi havskatt och åt potatissallad på färskpotatis till. Rosévin i glasen. Fantastiskt gott. Det var ljummet och vi satt ute till halv tio. Sedan orkade barnen inte längre. Väldigt trevligt - även om brorsan och jag bor grannar så är det sällan vi sitter ner och äter middag och verkligen pratar ihop.

Idag vaknade jag med fadd smak i munnen, rosévinet gjorde sig påmint. F-n jag tål ingen alkohol längre. Men jag blev uppvaktad av man och barn med chokladpraliner och nybakta scones. Det och en mugg kaffe piggade upp.

Vi har ägnat dagen åt hemmapyssel. Matti har lagt plattor och jag har passat barnen. Traditionellt, eller hur?! På eftermiddagen lät vi hemmet vara och cyklade ner till stranden. Det var inte kallt där heller - trots att det blåste. Det var inte så avslappnat för Malin ville hela tiden krypa ner i vattnet ... men vi hann med och flyga lite drake och fika.

Efter middagen åkte hela familjen till min mors grav och planterade en blomma. Storebror har mycket frågor kring döden just nu, han undrar vad man kan och inte kan när man är död. Detta hör till åldern (5 år!) har jag hört.

När barnen somnat gick jag ut och planterade blommor i några krukor vid altanen. Vilken underbar kväll! Men nu har myggen vaknat ...

Inga kommentarer: