01 juni, 2009

Lunch i det gröna

Värmen höll i sig även idag. Jag kunde njuta av att äta min lunchlåda på en filt ute i det gröna. Kanske imorgon oxå ... sedan ska det bli kallare igen.

Nu tränar Malin med en ny pedagog på förskolan. Inte en ny pedagog i gruppen, men ny i träningssituationen. Det går bra! Det är nästan en övning i sig, att träna med en ny person. Men det verkar som om Malin redan har tröttnat på ett par av övningarna så jag har producerat lite nytt material nu ikväll. Fel kväll att sitta vid dator och lamineringsmaskin - det är underbart ute - men nu när jag är klar känns det bra! Jag har bland annat gjort en egen Hoppa-bok, med foton på oss i familjen när vi hoppar på studsmattan. Vi ska använda boken för att hårdträna 2-ordsmeningar. Malin tecknar 2-ordsmeningar ibland, men det är ännu ingen vana för henne.

Inga kommentarer: