28 maj, 2009

Teater, Blodomlopp & dagisfest

Det har varit en häktisk vecka ... I tisdags var jag på teater med min kompis P. Vi har haft ett abonnemang på Göteborgs stadsteater den gångna säsongen. Vi såg "Harper Regan", faktiskt den bästa pjäsen vis sett på länge! Bra skådisar, mycket liv på scen, fräckt sceneri. Kul helt enkelt!

I går gick jag Blodomloppet i Slottskogen. Det är en "springa-gå-tävling" som lockar många företagsgäng att motionera ihop. 10 000 deltagare ... och det märktes när jag skulle hitta en parkering ... Väldigt nära att jag gav upp. Men jag kom, jag gick, jag segrade - inte! Men jag hade trevligt under promenaden och den efterföljande picknicken.

Idag var det sommarfest på förskolan. Båda barnen går på samma förskola, men på olika avdelningar. Det var ett mysigt arrangemang där de största barnen hade en "show" med sommarsånger (även med tecken!), lotterier, tipspromenad och ännu en picknick. Storebror har övat på sångerna i flera veckor nu och han klämde i för kung och fosterland. Härligt att se, han har vuxit mycket det senaste året och är inte alls så blyg längre. Tur med vädret också - soligt fram tills det var slut. Då kom en skur!

Annars är det lite struligt på Malins avdelning just nu. En av Malins pedagoger har skadat sig och är sjuksriven 4 veckor, samtidigt som Malins andra pedagog ska ha två veckors semester. Men en tredje ordinarie pedagog ska gå in och ta Malins träning så jag hoppas att det ska löpa på lika bra som tidigare. Men det är typiskt att allting sker samtidigt ...!

Inga kommentarer: