04 maj, 2009

Möte med avlösare

Idag träffade vi G som ska arbeta som avlösare hos oss. Hon ska ta hand om Malin så att vi kan ge storebror och oss själva lite egentid emellanåt. Det känns konstigt att ta det här steget men som jag skrivit tidigare ... vi ska orka vara föräldrar länge.

Första mötet gick fantastiskt bra! Malin var tveksam en liten stund, men sedan ville hon att G skulle läsa en bok för henne. G har arbetat med funktionshindrade större delen av yrkeslivet och tecknar minst lika mycket som vi. Hon är dessutom intresserad av Malins träning. För mig känns det tryggt eftersom G och min mamma var vänner. Jag har träffat G förr när min mamma och hon var aktiva i Friluftsfrämjandet. Dessutom bor G i närheten av oss och det innebär att man ses då och då i olika sammanhang. Det var så möjligheten dök upp! Nu ska vi fundera ut hur vi ska lägga upp tider och tillfällen för att detta ska skapa luft i vårt fulltecknade liv.

Hela familjen är sömniga efter husvagnshelgen. Frisk luft i massor och sena nattvanor sätter sina spår. Trötta barn som somnade tidigt och nu en trött mamma på väg till sängs. Endast pappa är vaken - han spinnar på Friskis. Göteborsvarvet är nära!

Inga kommentarer: