16 februari, 2009

Egentid på bibblan

När jag tar mig en stund ... och bortser från allt jag "borde" så väljer jag att åka tilll biblioteket. Visserligen löste jag ett "borde" på vägen hit - en ny mössa till Malin. Helt plötsligt har hon vuxit ur allt!

Men nu är jag här på Fyren - vårt eminenta bibliotek i Kungsbacka. Oftast åker jag hit med barnen, det är jättemysigt och alltid uppskattat. Men då hinner inte jag dyka ner i lånetidningarna sippande på en kopp te, leta bland nyutkomna romaner och deckare eller leta efter faktaböcker med trädgårdstips, stickmönster och annat som jag bara drömmer om att hinna med att förverkliga. Det har jag gjort nu - i nästan två timmar! Nu är jag mätt på föräldratips, har full koll på varför granatäpplen är oslagbar nyttokost och vet vilken mat jag ska byta ut för att gå ner 10 kg på 12 veckor. Känns bra, nu är jag laddad att ta hand om barn och hem när mannen reser bort på kurs senare i veckan.

Inga kommentarer: