18 februari, 2009

Ljuva föräldraledighet

Idag var jag föräldraledig med Malin. Det är egentligen pappan som har förmånen att vara föräldraledig på onsdagar men han är på kurs i två dagar. Jag har haft en härlig återblick på hur föräldraledigheten var. Fika, fika, fika, snacka, fika ... ;) Jag hälsade på en kompis som jag träffat i Kungsbackanätverket för familjer med barn med Downs syndrom. Deras pojke O är jämngammal med Malin. Han har precis blivit storebror så jag skulle "bäbisskåda". I ärlighetens namn skådade jag mest på hur Malin och O lekte. Först struntade de totalt i varandra, men sedan kom de igång med bus, rulla boll, jaga, gömmma varandra under en filt och annat skoj. Härligt för oss mammor att prata ikapp, dricka gott kaffe och äta semor ...

Innan jag hämtade storebror från dagis hann jag med ytterligare en fika, hos min bror. Vi bor ju grannar och han är oxå föräldraledig på onsdagar.

Kvällen har förflutit med middag, Bolibompa, bad, nattning, köksstök, soputrullning, förberedelser för morgondagen ... pust, jag längtar efter mannen av fler än ett skäl! Det är skönt att dela på vardagen.

Inga kommentarer: