25 oktober, 2008

Get it Down 31 for 21, dag 25

Nu är jag i fas igen ... Joho, vi har en sjukdomsdag till. Men nu är Malin mycket bättre även om snoret rinner i strida strömmar.

Förra helgen träffade vi ett helt gäng med familjer där något av barnen har DS. Jag har fått kontakt med de flesta via ett forum på som heter Familjeliv. http://www.familjeliv.se/ Jag fanns på detta forum redan innan vi fick Malin. Då hängde jag på sidorna som heter "önskar bli gravid" och "missfall". Det tog sin lilla tid innan Malin kom till oss ... Nu passerar jag familjeliv minst en gång per dag, men nu under rubriken "barn/funktionshinder". Där finns en mängd kloka föräldrar som ger råd, stöttar, tröstar, peppar, delar glädje och sorg, berättar och bara kommenterar. Jag har lärt mig mycket och har även fått nya bekantskaper som jag då och då träffar "live". Det känns skönt att träffa andra i liknande situation, det gör att vi inte känner oss udda.

Inga kommentarer: