25 oktober, 2008

Get it Down 31 for 21, dag 24

Bloggar en dag för sent igen efter ännu en jättejobbigt natt. Malin kan inte andas när hon ligger ner för allt snor. Nu blir det penicillin.

För att rikta in bloggen på mer DS-relaterade saker ... Jag tycker att det är en tuff debatt kring fosterdiagnostik. På många fronter.

Eftersom det är så mycket diskussion kring fosterdiagnostik och Downs så finns det en hel del okänsliga människor som tycks tro att det är helt ok att fråga mig som fött ett barn med Downs vad som helst. Jag har stått på en lekplats och fått frågan om jag gjorde fostervattensprov när jag väntade Malin. Jag har fått frågan av någon som jag hälsade på för fem minuter sedan.

Det är en oerhört privat fråga som jag inte skulle ställa till vem som helst. Svarar jag då nej, har jag faktiskt fått följdfrågan - vad hade du gjort om du visste? Det är okänsligt och fullkomligt horribelt att ställa en sådan fråga när jag har världens underbaraste lilla tjej lekande vid mina fötter.

Inga kommentarer: