04 januari, 2013

Jullovet

Snart är jullovet förbi. Vi har firat julafton både den 23:e och 24:e, vi har firat nyårsafton och vi har firat storebrors födelsedag. Precis som vanligt. Men ändå helt ovanligt och med en ständig sorg och saknad i bakgrunden. Jag har funderat på om jag ska sluta blogga för att vardagen känns svår att skriva om och jag har inte riktigt bestämt mig. Men jag gör ett försök med att ta upp min gamla tråd från tiden innan pappa dog.

Jullovet har varit behövligt. Hela familjen behövde vila och det har vi gjort. Vi har även åkt skridskor, hälsat på och haft besök av vänner, varit på skattjakt och spelat med det nya Wii-spelet!

Idag slängde vi ut granen, som nog har varit helvissen ett bra tag för jag har aldrig upplevt så mycket barr. Jag hoppas att resten av julsakerna också kan flytta ner i sina lådor innan helgen är över. Vi har även ett barnkalas på gång, plus att vi startat ett röjarprojekt på arbetsrummet.

Storebror kom på en rolig idé om att vi skriver lappar med saker vi vill göra tillsammans. Sedan drar vi en lapp varje kväll och så gör vi den aktiviteten hela familjen. Malins lapp "vann" första kvällen och då blev det film och popcorn:




Inga kommentarer: