11 december, 2012

En vab-dag

Helgen var tung. Det är svårt med adventsmys när saknaden efter pappa ligger som en tung filt över dagen. Men jag försöker - för barnen. Och för mig själv, eftersom jag ska leva vidare. Maken är just nu fantastisk. Det är han väl annars också ;-) men just nu är han något extra. Tålmodig, tröstande och praktisk.

Nu har vi haft samtal med prästen inför begravningen och det kändes riktigt bra. En varm stund då vi pratade om goda minnen. Det kommer att bli en bra begravning - ofantligt sorglig, men fin och så som jag tror pappa hade velat ha det. Om vi någonsin pratat om det.

Idag har jag varit hemma med febrig son. Vi har ätit lussekatter och tittat på en gammal julkalender: LasseMajas detektivbyrå. Den är bra. Några tomtar har också tittat upp ur pyntlådan och så har vi slutfört ett julpyssel som påbörjades för tre år sedan. Sedan damp årets första julkort ner i brevlådan.

Inga kommentarer: