29 augusti, 2012

Skolan och Karlstadmodellen

Inte vidare täta blogginlägg får erkännas. Tiden rusar på i 180 och det händer massvis både på jobbet och inom familjen. Men två aktuella ämnen ska jag avslöja och sedan kanske jag kan utveckla dem lite mer efter helgen.

1. Igår hade vi ett mycket bra möte på skolan med pedagogerna som finns runt Malin. Dels fick jag höra att det funkar bra för henne! Dels kändes alla intresserade av vad vår handledare i Karlstadmodellen hade att berätta.

2. Jag själv ska imorgon (jättetidigt!) åka till Arvika för det första undervisningstillfället i handledarutbildningen i Karlstadmodellen. Spännande! Och varför gör jag det? Ska jag själv handleda runt Malin? Nej, inte nödvändigtvis. Jag tror det är mer effektivt att någon utomstående kommer in. Däremot kan jag diskutera frågorna kring Malins språkträning bättre när jag själv har mer kunskap. Jag investerar för framtiden. Inte bara jag förresten, det är ett beslut som hela familjen är med på eftersom det kostar både tid och pengar.

Mer info om Karlstadmodellen finns här!

Inga kommentarer: