09 april, 2012

Ett eget skrivbord

Även påskdagen var vacker och vi fick chansen att bjuda bort resterna av påsktårtan till alla eldande grannar. Annandagen har däremot gått i regnets tecken, men det passade bra för vi hade inomhusaktiviteter på schemat. Malin och jag åkte på "bäbisskådning" till förra stödfamiljen och där hade vi en mysig stund. Först var Malin helt ointresserad av den lille, men innan vi åkte hem upptäckte hon hur mjuk en bäbis är på huvudet.

Vi har även fixat lite i arbetsrummet här hemma. Eftersom vår gamla soffa passade i en släktings nya lägenhet fick vi lite mer plats i arbetsrummet. Nu har vi möblerat om och jag har fått ett eget skrivbord. För bara mina saker! Kan jag bara frigöra lite egen tid också, finns det inget som stoppar mitt blivande författarskap ;-) Hursom, den nya möbleringen blev väldigt bra och hela rummet känns luftigare, alla prylar till trots. Men det är synd att påskhelgen inte är dubbelt så lång. Vi har så mycket att fixa här hemma och när vi väl kommer igång är det faktiskt riktigt kul!

Något som inte är kul, är teknikstrul. Något har hänt med skrivaren. Jag vet inte om det beror på att vi flyttat runt sladdar i och med ommöbleringen, men nu när jag skulle skriva ut bilder till Malins idagbok blev det väldigt konstig kvalitet. Jag kan bjuda på digitala varianter här istället.


Tårta på stubbe.


Hej då, påsken!

Inga kommentarer: