22 mars, 2012

Slalompremiär!

22 mars 2012 - slalompremiär för Malin! Hon fick prova längdskidor igår och tyckte att det var kul. Men helt omöjligt! Så idag testade vi slalomskidor. Nu hängde hon väl mest mellan mina ben, men det var ändå en positiv start och hon skrattade mycket. Allra mest stolt var hon nog över att göra samma sak som storebror! Och storebror i sin tur har verkligen utvecklats de senaste dagarna och fräser nu på i de stora backarna.

Vi vuxna turas om mellan pulkabacken, längdspåret och slalombackarna och vi njuter av att vara här. Man kan säga att det är i grevens tid. Det var strålande sol och 11 grader varmt igår och snön smälter i strida strömmar. Vi är mycket nöjda med att vi bokade en vecka tidigare än vi brukar.

Ikväll handlar Debatt på SVT om selektiv abort. Bland andra kommer Mia och Kristina som gjort filmen Det rätta barnet att vara med. Jag gillar inte Debatt och jag fick verkligen mina fördomar bekräftade när jag själv deltog för två år sedan. Men frågan är oerhört nödvändig!



Inga kommentarer: