13 mars, 2012

ÖN av Lotta Lundberg

Jag är med i Booked. Det är en sajt där man anmäler sig för att få läsa nya böcker och sedan berätta om dem sociala kanaler. Ett smart sätt att skapa marknadsföring genom mun-till-mun-metoden. Och jag kan garantera att man inte är styrd i sitt tyckande.

Jag har precis läst ut den första boken jag fått från Booked. Det är romanen ÖN av Lotta Lundberg, utgiven på Natur & Kultur. Boken tar upp frågor om skuld och vem som bestämmer vad som är rätt och fel. Vem har egentligen rätt att döma?

Tyvärr är jag lite besviken. Jag tycker om språket i boken och historien i sig är intressant. Men huvudpersonens velighet gör mig trött. Dessutom innehåller boken några sidospår som jag inte riktigt förstår. Jag ger ÖN en svag 3:a på en 5-gradig skala.

Inga kommentarer: