02 mars, 2012

Fredagsfrid

En fantastiskt solig dag igen. Och jag har varit inomhus igen. Däremot har barnen vädrat vårvintervindar och somnade snabbt efter hemmapizza, Pomos Piano, Wildkids och för storebrors del: Minuten. Barnen och jag är själva hemma då pappan är på minisemester i Stöten, Sälen. Han åker skidor i samma backar som jag själv gjorde för en dryg månad sedan. Det skiljer bara lite i temperatur. De har nollgradigt. Vi hade minus 25. Men solen svek ingen av oss.

Vi får se vad vi hittar på i helgen. Det blir en del kalasande och Malin ska hälsa på i den nya stödfamiljen.

Jag har så många skrividéer och tyvärr så lite tid. Men idag har jag i varjefall skickat några nya manus på resa i förlagsvärlden. Det ska bli spännande att se hur de tas emot, men jag vet med mig att svarstiden är tre månader hos en del förlag. Det är inga kvicka fixar i författarbranschen.

Inga kommentarer: