14 februari, 2012

En hjärtlig tisdag

Vi har firat en hjärtlig eftermiddag med fin middagsdukning, laxburgare med hjärtformade bröd och chokladbollar. Maken kom hem med lyxkaffe och chokladpraliner och tulpanerna köpte jag själv. Barnen fick brev med kort och lotter från farmor och farfar, men till storebrors besvikelse är det ingen miljonär som sitter här och skriver.

Malin hade tillverkat väldigt glittriga hjärtan på förskolan och storebror hade skrivit ner sin hälsning på ett kort. I "utbyte" fick de hockeyklubbor. Men vi får se hur det går med skridskoåkningen nu när det kommit snö igen.

Kommersiellt jippo, javisst! Men det är roligt med lite guldkant på vardagen. För övrigt var jag på en trendspaning inom kommunikationsbranschen i morse. Då fick jag bland annat veta att den ultimata kärleksförklaringen bland ungdomar är att byta lösenord med varandra. Det är ett tecken på total tillit! På min tid körde vi med silverkedjor.

En hjärtlig tisdag önskar jag er alla!

Inga kommentarer: