25 januari, 2012

Träningsplanering

Träningsplaneringen på förskolan ikväll tog min egen träningstid. På ett sätt var det ändå ok efersom jag fått massage idag och då brukar mina muskler vara lite klena. Jag får ladda för att komma iväg till Friskis imorgon istället.

Vår handledare i Karlstadmodellen var på förskolan härom veckan och följde upp hur det går för Malin. Efter ett sådant tillfälle brukar pedagogerna och jag lägga upp Malins träningsprogram. Det går i varje fall bra för henne och vi ska nu släppa ljudträningsupplägget för "k", "t" och "p" för att gå vidare med nytt material. Vi diskuterade även en del kring skolan och vårens "överskolning". Och där har handledaren stärkt vår tanke om att låta Malin hänga med övriga 06-or upp till skolan i höst. Även om Malin inte har någon "bästis" bland de andra barnen så är hon trygg i gruppen och accepterad för den hon är. Det är helt enkelt hennes sammanhang. Handledaren har även idéer och erfarenhet av hur det går att föra in Karlstadmodellen även i skolans värld och det ska vi prata mer om nästa gång.

Men tankarna kring skolan ÄR jobbiga. Ena dagen tycker vi si och andra tycker vi så. Och jag känner många andra här i Down-Town som brottas med samma frågor.

Inga kommentarer: