08 januari, 2012

Textsamtal

Jullovet avlsutades med far och dotter-tid, storebror och storkusin-tid och egen mammatid. Jag har varit på textsamtal med övriga västsvenska finalister i manustävlingen NY TEXT! Coach för samtalen var Isa Schöier, dramatiker och textpedagog. Det var spännande och intressant att höra hur andra såg på min text och jag fick en del utvecklingsförslag att fundera över. Jag fick även inblick i teatervärlden och lite känsla för hur man tänker och jobbar med drama. Jag vet inte vad som kunde varit annorlunda med det här mötet, men för att vara helt ärlig hade jag ännu större förväntningar. Hur som, det är alltid nyttigt att höra att andra sällan är mer genomtänkta och har ett större djup än man själv. Det bara verkar så ...!

Även den här julledigheten innehöll mer virus än önskvärt, vilket innebar en hel del inställda planer. Men vi har ändå lyckats fira två julaftnar, en nyårsafton och storebrors födelsedag (gånger två!). Båda barnen har träffat kompisar och storebrors rum har fixats till. Sedan har jag varit och besökt min faster som återigen är tillbaka i sin gruppbostad. Vi vet inte riktigt hur illa det är ännu, men att hon har cancer har du säkert redan gissat. Jag hade beställt en fotobok med bilder från familjens sommar och vi gick igenom den flera gånger medan jag var där. Hon har alltid älskat fotografier. Särskilt på barnen.

Det ska bli intressant att se hur vi väcker familjen i morgonbitti. Sovtiderna är ur led i och med Malins oroliga nattsömn.

Inga kommentarer: